03.02.2009

SOLAR ECLIPSE

Det 6. bilde i den 6. mappen viser hvordan Hardangerfjorden tok seg ut den dagen fenomenet solformørkelse inntraff i august 2008. Barnene sin kommentar til dette bilde er at : solen er dobbel :o) Dette bildet er fotografert fra solstolen , ahhh... jeg savner den solstolen så innmari !!!!!!
Legger inn noen flere bilder fra samme mappen når jeg først er i siget :o)


Skålene mine fra Comptoir de famille, me love !


Lavendel ...........



............og ute på klesnora vogga i vind , en hatt med slør og silkestrå og kjole med blonder på kragen, to kvite skor med sløyfer på og strømper så klare som dagen :0)
Sommerlig hilsen fra meg! .. .... Sa du at vi bare er kommet til februar ?! ... hmprfhhh !

23 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbart vacker bild över Hardangerfjorden..
Jättesöta skålar du visar.
Önskar dig en bra Tisdag.
Kram

Randi sa...

Heisann Lisbeth!


Å jaaaaa,så nydlegt da.SOL OG SOMMAR,grøne markar..å den gode dufta!! Ja men eg synst tida går fort eg.....går dei neste mnd like fort som januar gjorde,ja da er det snart sommar;)
Sukk..
Ha ein fin februardag:-)
Klem!

Mitt hvite hus sa...

Åååå nå lengter jeg til deilige , late sommer dager.


Nydelige bilder Lisbeth.

ha en fin dag Klemmer kerstin

Jannicke sa...

Sukk... Lukker øynene og kjenner lukten avlavendel og nyvaskete klær i solen.. Ute er det minus 5 grader, her i Bergen går vi mot den kaldeste uken denne vinteren. Da er det godt med slike gode sommerdager å lengte til! Takk for titten!

Lene sa...

Fyyyy og flate!! Nå har jeg presis skrevet en kilometer lang kommentar til deg her, og så blir den borte!!!! Hahaha - du er kanskje like glad ;) Men jeg skrøt altså uhemmet av teppet ditt, og jeg leeeengtet som fy etter sommeren sammen med deg.

Og så ba jeg deg kose deg masse i sønnavind - og så la jeg ved en good klem ;) Hehe - kortversjonen er kanskje like grei ;)

Ida sa...

Nydelige bilder - som alltid, Lisbeth!

MEN DU - så er februar en superkort måned - og Mars er regnet som vårmåned !!! SÅ sommeren er like rundt hjørne den ;-D

Ha en superfin dag i solen her i Bergen :)

Klemmer

Anita sa...

åH! Sommer! Her er det 7 minus og vind, grisekaldt! Hadde egentlig planer om ett sommerlig vinter innlegg tatt ute, men DET går ikke:0} KOs deg!

Elzie sa...

Vilken underbar bild. Och vad man längtar till sommaren när man ser dina bilder. Men vi går ditåt - med raketfart känns det som.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så flotte bilder :) Ja, eg skal nok klare å gjere ferdig det hekleteppet :) Har til no fått hekla rundt 30 lapper :) Så da gjenstår endå nokre.. hehe. Korleis festa du lappene sammen? :) Vurderer å hekle dei saman med luftmasker og fastmasker :) Håper du får ein herlig dag :) Godklem til deg Lisbeth!

Christinas låvebutikk sa...

Heia Lisbeth!
Så sommerlig å herlig det var inne hos deg i dag da!!
Herlig!
Ha en fin dag!
Klem!

Sologbolig sa...

Så deilig å se noen varme bilder. Her er det kaldt, iallfall syns eg at minus 5 grader er kaldt når det er litt vind i lufta. Brrrr! Men eg er inne og har fyrt i ovnen. Ha ein fin kveld !

Viola sa...

Vilka underbara bilder från dig idag som gör mig så glad och börjar tro att det kommer en sol och värme igen, vilken häftig bild på solförmörkelsen, ha en bra kväll, tack! KLEM

silje-sin sa...

Åh, nå fikk jeg lyst på sommer:) Tenk å bare kunne ta på seg noe lett å gå rett ut i gresset.. Det føles jo helt uvirkelig nå, med kuldegrader og snø ute.. Men heldigvis går tida FORT:) Ha en flott kveld! klem fra silje.

M.E.V. foto sa...

Sukk! Gleder meg til sommeren jeg også;)

Anonym sa...

Flotte bilder! Hvor i Hardanger er det dere ferierer?

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Nydelige bilder - til å drømme seg bort i...
Lavendel, har flere krukker i kjelleren med de - må stadig borti de, kjenner den hærlige duften spre seg i rommet...

Ha en super dag og uke...

Grip dagen sa...

Når sola skinner inn vinduet blir det et fantastisk lys i huset.
I vinduskarmen stråler det fra fattigmannssølv og prismer. Blomstene formelig lyser av liv.
VÅR OG SOMMER roper det inni meg.
-Og slik er det visst for noen og enhver ser jeg på bloggene...

Men nå skal jeg snart til bygda for å handle. Må bare finne støvlettene og skuffe snø først...
Eh... nevnte jeg sommer? Jeg gjorde visst det...

Ha det fint og drøm søtt! -om kjole med blonder på krangen, tra-la-la-la...

Klem Marit

Camilla sa...

Gåttabanen så masse fine ting du har! Jeg synes også at den tapeten du har i kjellerstuen er flott! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket ljuvligt sommarinlägg med vackra kläder, snygga skålar, det var ett vackert foto på dem och solförmörkelse! Och snygg teluva du gjort! Så fint med växten i glaset, så vackert glas, jag såg inte var du köpt det, ska kika igen om du skrev det, det var väldigt fint! Mari.

Gnistrande snö sa...

Absolut underbara bilder!
Så härligt, jag bara njuter av det jag ser.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

MODERN COUNTRY sa...

Hei Lisbeth vennen!!

Ååå du er tålmodig du, så lei for at jeg er treg om dagen! Så, her kommer det en god bloggevenn kleeeem!!! Det går ikke en eneste gang uten at du har fått laget noe vakkert, og denne gangen ei nydelig tekanne hette. Eller heter det tevarmer? Hmm, liker bedre det engelske Tea Cosy :)) Koselig med en gang på kjøkkenet. Det gjør seg alltid med tekstiler. Egentlig skulle du hatt egen kolleksjon du, hva sier du til det?! Jeg får en White Sense følelse hver gang, regner med at du som jeg blir veldig Inspirert av Martine Colliander. Du har ikke laget den fine hesten som henger ved siden også? Ja du lager så mye flott, som vakre ornamenter på glass. Så en artikkel med gedigne glass med plantede vårløker i, det var så utrolig spesiellt og fint.
Og i dag var det sommerfølelse, ja vi lengter!! Har så mange planer dette året for verandaen med både seng, himmel og ålantebord. Håper vi får tid til all, men det viktigste at vi får kost oss en hel del.

Nei, nå må jeg fortsette med broderingen, det tar jammen tid. Har deadline på Søndag, så da må et lass være ferdig.

Ha det godt og nyt helgen som kommer!

Varm klem
Aina

här är gudagott att vara sa...

Oj oj vilket jobb med virkning och stickning.
trevlig helg och Haregott!

Stine sa...

Så deilige sommerbilder..
Herlige, kjølige blåtoner på varme, solfulle dager!! Mmm... Jeg lengte etter sommeren!