06.04.2009

VÅRTEGN PÅ MANDAGER

Her kommer et lite påskesprell fra meg. Nå er ferien i gang og vekkerklokken er slengt vegg i mellom. Været har vært litt på og av, men om det skulle bli riktig ille er det nok å gjøre innendørs. Jeg har fått gjort unna litt malingsarbeid som har stått på vent. For en stund tilbake kom jeg over en liten benk som jeg likte og dermed kjøpte .


Ikke dyr og ikke gammel, men helt perfekt for det jeg skulle bruke den til, nemlig som et lite avlastningsbord i TV-stuen.

Tøff som den er, men jeg ville ha litt farge på den. Dermed bar det avgårde til fargehandel etter maling , på jakt etter den rette grønn/turkise fargen. Det var ikke lett og "fargemannen" trakk seg stille tilbake , han forstod vel at dette ble vel komplisert, hi hi. Jaja, jeg endte med å blande til fargen selv, hjemme !

Først malte jeg beina hvit, så lysblå og tilslutt en selvlaget turkis farge. Pusset ned her og der slik at både hvitfargen og den lysblå kommer frem.

Med litt påskepynt for anledningen ble benken helt super til sitt bruk. Når den ikke er påskepyntet er det plass til en kaffekopp eller to, og ganske sikkert fjernkontrollen(e) :O)


Så må jeg jo vise frem de nye kloggene mine som kom med postbudet i uken. I fjor kjøpte jeg disse kloggene fra Calou for første gang og ble superfornøyd. De er fantastisk god på foten. Nå står de her da og venter på sommer og sol.

Humlebacken ville at vi skulle vise vårtegn hver mandag. Jeg har tatt utfordringen, bedre seint enn aldri siden dette er den tredje mandagen at utfordringen løper. Men fra og med i dag representerer jeg altså Bergen. Bloggere fra så og si alle distrikter i Sverige er med, til og med en blogg fra London er med i gjengen. Utenom meg har Karslebakken 37 , Kristins hus , Anettes hus tatt utfordringen . Du finner deltagerlisten i sideinnlegget hos Humlebacken. Men HEI ! .... det er plass til flere. Besøk bloggen hennes for å melde deg på. Jo flere vi er sammen jo gladere vi blir, for dine venner er mine venner og mine venner er dine venner , trallalala...........
Våren skrider frem på så forskjellig vis her i Skandinavia, så spennende å se kontrastene . Noen planter blomster i bedene allerede, mens andre måker snø . Våren har iallefall nådd mine bed. Krokusen stråler av glede og er på det vakreste nå. Oj som de liver opp i et ellers trist bed.

Ønsker alle som har tatt ferie fra bloggen en flott påske. Jeg kommer tilbake med et innlegg eller to før jeg tar en påskepause. So long!

English: Humlebacken has challenged bloggers to show spring signs every Monday . To join "Vårtegn " please visit her blog here. Norway, Sweden and Great Britain are represented.

33 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Hei vennen.
Nydelig bord forresten. Her bakes det til den store gullmedalje for mini prinsesser vil ha mat:O)
Nå skal jeg ut i sola å sole de kvite leggane og forhåpentligvis bli veldig brun til bikinisesongen. HA HA HA HA HA HA

Anne sa...

Hei:) bordet ble kjempe fint! fine blåtoner! Kos deg i påskeferien! Flotte bilder du viser!

silje-sin sa...

Så kjempefin benken ble! Tøft med turkist:) Ønsker deg og dine en flott påske! klemmer fra silje.

elisabeth sa...

just lååååvvli:)) Herlige farger og digger bordet. Jeg har ikke mindre enn 8 par Calou's...oig det er vel det jeg fikk mest ut av hele sjappa...haha;)

Nyt dagene, nå må jeg jobbe videre!!!
PS! Og litt gult må man ha;)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Åh bordet blev kanon med den turkosa färgen!!
Önskar dig en solig och trevlig påsk.
Kram Irene

Elisabeth, anyhow.se sa...

Vilka underbart härliga levande möbler - superfint! :)

Anonym sa...

Hallo Lisbeth og tusen takk for beskjeden.. er superstressa og gjorde feil da jeg laget enda en blogg;....

Herlig innlegg og deilig vårstemning hos deg.. kommer tilbake senere .. må springe...
klem..

Skatan sa...

Men vilken fin bänk!!! Underbart med ett underrede i den färgen också :)

Träskorna tror jag att jag måste norpa. Vid nästa flygtur...

kram.

Anna Skata

liven sa...

Hei Lisbeth:o)
Du får det til du.....dette bordet ble jo bare så tøft!!!
Ja og når ikke fagfolkene kan hjelpe så ordner du det selv du....hihi
Håper på å få kose meg i hagen i påsken....har jo så mange planer jeg skulle gått i gang med da!!
Det er nå arbeidsgleden er på topp!! Når varmen kommer blir jeg litt lat og dvask:o)
Ha noen fine dager Lisbeth:o)

Christine Louise sa...

For et nyyydelig bord. Såå flink du er da :)
Ha en flott påske.. :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej Lisbeth!

Så fin benken bliv. Liker den turkosa färgen - så fin!

Hoppas du får en riktigt fin påskeferie. Själv jobbar jag tom onsdag...men det positiva är att det är väldigt lite trafik på morgonen! :-D

Ha det fint!

Elzie sa...

Det var färgglada ben det blev på det bordet. Men mysigt.
Och så härligt med krokusar.
Hoppas ni får ett härligt påsklov.
Kram Elzie

Prinsesse Elin sa...

Sol ja. Å det er så deilig!!!Sitter her med dobbelt sett med solbriller for jeg soler nemlig mine lekre og smekre legger å da trengs det værneutstyr....stakkars naboer:O) Jeg skal jammen bli med på utfordringen å vise vår glimt hver mandag jeg. Det var faktisk en ganske kul ide:O)

Vit som snö sa...

Vilken fin bänk det blev!
Jag har också såna Calou cloggs fast svarta- dom där var somriga o söta och så är dom ju såå sköna!
Ja ni har mer vår än oss iallafall.
Kram Cilla

Kine sa...

Flott bord,og fargen ble alldeles nydelig den:) Her begynner det å bli vår også,saaakte men sikkert!God påske!!!!!*klæm*

in my garden sa...

Bordet ble kjempe tøft med den farge kombinasjonen.
søte sko også.
fortsatt god påske

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev ju jättefint med din bänk.
Du ser ut att ha så fint till påsk.
Ha en bra påskferie
Kram till dig
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Heisan Takk for hyggelig hilsen ;O=)

Den benken var helt rå....tenker litt på om jeg klarer å lage en tilsvarende..så en i Jean D bladet...
Fargen din sammen med natur fargen ble helt rått...

Du får det til Lisbeth.. her blir det hjemme påske.. så sol bare kom til Bergen gi oss litt varme slik at vi kan nyte dagene ute..

Kos deg Masse Klemmer O=)

Fire Hjerter sa...

Så stilig benk.Fikk en sommerfølelese av den fargen. Minnet meg litt om fargene som kan være på de engelske badehusene.

Les Cotrions sa...

Ohhh so marvellous Spring signs!!!
have a sunny week!
Warm hugs

vale

Agnes Maria sa...

Hej !

Tack för den goa kommentaren på min blogg !
Och nu hittade jag ju till dig.
Vilken ljuvlig blogg !!
Och vilken fin bänk !!
Otroligt !
Nu skall jag kika vidare, för här finns mycket att se på.
Må så gott !
Klem Åsa
Är det ok att jag länkar till din blogg ??

Malin sa...

Kjempe fin den lille benken ble!

Å kloggene så romantiske.. aldri sett slike før... Vil jeg ha å:)

Ha en deilig påske:)

Klemmer Malin

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Kjempefin ble den. Flott farge og greier:)

Ha en fin, fin kveld
klem

Tulipa sa...

hej!
Inte lätt att få till bra turkos färg, men din ser kanonfin ut!

Clogsen gillar jag sååå mycket!

Tänkte skaffa mig också!

Och så blommar det, underbart!

ha en riktigt god och fin påsk!

kraam mariette

MODERN COUNTRY sa...

Åå nydelig benk Lisbeth!! Så lekker farge da, der traff du virkelig bra med blandingen. Akkurat passe Vintage, og så fint som du fikk frem fargeforskjellene. Du er flink! Det er sånn jeg også gjør, mikser litt selv for det er ikke lett å få kjøpt akkurat den nyansen du er ute etter. Nei, nå klør det i fingrene etter å få gjordt noe her. Og jeg har ventet siden i fjor oktober på at vi kan få malt, flyttet på ting, få inn ny sofa osv..Nei nå blir det tid!!

Nattaklem
Aina

Villa Luftslottet sa...

Så fint du har det - og den fine påskepynten da!!!!!
egentlig bare innom for å ønske deg en fin tirsdag:)

Sol fra Nina

Lene sa...

Tudeluuuuuuu :) Det er bare meg, sjeldne mennesket, som tripper innom! Og deeeeilig til tusan, må jeg si det var - herlig vårstemning hos Lisbethen :) Nye clogs og hjemmelaget turikisfarge!! Storkoser meg :)

Og, Lisbeth - de bildene dine blir bare bedre og bedre - så utrolig klare og lekre!!! En sann tusenkunstner er du.

Interiørbloggene har liksom kommet litt i bakevja for meg - men når jeg først har hatt besøk av gamle interiørbloggvenner, og/eller titter innom noen av dem, kan du tro smilet om munnen er STOOORT!!!

Ha en superduper påska, kjære deg! Og så er jeg jo ganske så spent på hagen din etterhvert. DET er kos, det - og spesielt når det er bursdag og "filletanten" meg er invittert på kake i det fri ;))

God påskeklem til deg :)

Merete sa...

Nydelege bilder og det vesle bordet blei knakande fint!!
ønsker deg ei strålande flott påske :)

Bygatan sa...

Vilken vacker bänk! Det är så fint att ta in utemöbler och möblera med inne!

Härliga påskbilder!

Glad påsk! Kram Lena

♥ Stines hverdag sa...

Så flink du har vært :) Bordet ble jo kjempe stilig!

Ønsker deg en flott påske!

M.E.V. foto sa...

Benken/bordet ble kjempefint, og krokusene er nydelige!

God påske! Klem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempelekkert det bordet ditt vart! :) Ja, skjønner godt at folka på fargehandlene trekker seg unna.. dei har jo ikkje peiling! :D
Ønsker deg og dine ei strålande påske! Godpåskeklem :)

Marco sa...

Very beautiful pictures, thank you for posting