25.06.2010

SOMMERBLOGGING: PÅFUGLSTOL

Husker dere denne? Påfuglstolen som ingen så håp for, og som ble min sammen med et bord for en 100 lapp?! Stolen er nå blitt et strålende hippi chic møbel.

 Jeg synes påfuglstolene er tøffe om de beholdes naturfarget, men min utgave var innmari skjoldete. Den så regelrett skitten ut, og det er slett ikke fint. Dermed ble det maaaange strøk med hvitmaling! Bordet er jeg ikke ferdig med, tror det mangler sånn ca. 6 malingsstrøk, veldig tørstig disse kurvmøblene.

 Hvor i huset stolen ender vet ingen, den tar seg flott ut flere steder, både innendørs og utendørs. For tiden står den ute for å lufte av seg den verste malingslukten. Ikke helt tilfeldig at den ble fotografert ved dråpeskifermuren, på den står det en eldgammel hagestatue av, ser man det ja, en påfugl! 

 Og ingen ser at jeg har kjøpt en pute med maskinbrodert monogram, som er fin på avstand, men du verden så kjip på nært hold. 

 Nei, det har aldri hendt. Eieren av denne bloggen håndbroderer alle monogram selv og ville aldri finne på å .....nææh, det kalles fallitterkæring, fysj og fysj!  Helt opplagt og i grunnen unødvendig å skrive:=) See U!


17 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Kjempelekker stol !!!
ja disse kurvmøglene suuuger maling..Men flott blir det :)

Ha en fin dag Lisbeth :)
Klem,Kari

Hulda sa...

Virkelig lekkert, Lisbeth! Så skjønn den var den stolen, husker jeg hadde en sånn til en dukke, da jeg var liten. :) Nydelig med puter og det hele. :)

Catje sa...

Skikkelig fin ble den. Det ser så utrolig koselig og sommerlig ut hos deg! (og man må tillate seg å kjøpe ting ferdig også, kan jo ikke lage ALT sjøl! :)

Kine sa...

Dritlekker,lenge siden jeg har vært innom her nå,på tide ser jeg!!!Og så heldig dere er som har finvær.....ME LIKE:)
God helg!klæm

Anonym sa...

nydelig stol .. ikke bare å oppdrive de der lengre..

neimen Lisbeth.. har du vært å KJØPT en pute ?? hva skjer ??

forresten meget lekker veske og tunika lenger ned her!!

og den nydelige lille fuglen.. tenk at du fikk den til å sitte på fingeren.. helt utrolig.. og Penny hadde sikker bare godt av den husarresten:))

ha en fortreffelig helg.. masse klemma fra mæ

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Haha, det der var innmari dårlig gjort, Bea! Ingen skulle se den der dumme kjøpte puten.
*går og stiller meg i skammekroken* :=)))

Lena Celine sa...

Så flott stolen ble!!!! Har noen kurvmøbler her jeg også som jeg har lyst til å male, men jeg vet at det er et slit!!!!

Klemmer fra Lena

Marit sa...

Flott stol og flotte bilder, gir inspirasjon og en liten trøst - sommeren er ikke kommet her i nord...
God helg!

A-H sa...

Det ble jo kjempefint, og med så nydelige puter i får man jo lyst til å slenge seg ned direkt;)

Ha en flott helg;)

Mitt hvite hus sa...

Kjempeskjønn stolen din ble.. kjenner ei som nettop kjøpte en slik stol jeg...


herlige sommerbilder..men disse er ikke tatt de siste dagene... hvor ble det av solen da.0=)


klemmer=)

Elzie sa...

Den stolen är verkligen härlig. Ha en skön fortsättning på helgen.
Kram Elzie

Ines sa...

Hi, Lisbeth-

that chair looks so majestic! The compare with a peacock is fitting!

It looks all so loveley and beautiful- all that cushions- the tasty drink *mhhhhh :-) - the strawberries- you know how to decorate! Really wonderful!

Enjoy this weekend-
Hugs, Ines

Magdalena sa...

nyyydelige florlette bilder..
skjønn kurstol, lekker hvit...
fantatiskse blosmtermønster i serviser og stoff og blomstrende hage...
slikt vi liker...
var på stoff og stil i uka, slett ikke mye rosestoff å finne nå, og eg som trodde de hadde det langt ut på sommeren... sukk..
fikk tak i en stoffbit, sånn passe fin..

kose deg masse i sommer,- klem,magny

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Artig om det er du Kerstin som har kjøpt? Hihi, staselig!

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert...
Rett og slett nydeleg..
Og fugleinnlegget ditt var rørande!!

God helg!!

Sologbolig sa...

herlig stol og nydelig sommerinnlegg. Kos deg i helgen. klem.

Elisabeth sa...

Hei! Så fine dessert-skåler! Kan jeg spørre deg om hvor du fikk tak i de? Minner om middagsbesøk med påfølgende dessert hos mormor for mange år siden, så de fremkalte gode minner! Koselig! Nydelig blogg du har, håper det er greit at jeg legger meg til som følger! Hilsen Elisabeth.