26.12.2010

JUL I GANGEN

Hei alle sammen! Fryser dere? **Brrr* Julen i år er jaggu en kald fornøyelse, minus 14 grader i skrivende stund. Jeg løper fra husdøren til bilen, hakker tenner en stund og senker ikke skuldrene før jeg er kommet meg innom hus igjen.
Bææææ! Varme jakker og kåpe i saueskinn fra 80-tallet er kommet til heder og verdighet igjen. 
Det er helt greit å nyte vinteren fra innsiden av vindusruten, tenk! Dagens bilder er fra en julepyntet gang. Jeg tok vare på denne fiffige lerkegreinen som jeg ante håp for i vår da treet ble trimmet. 

 Utrolig nok tenkte jeg at den kunne duge som pynt i julen, og gjemte den pent under tak. Ligner ikke meg å tenke jul i mai, bare så det er sagt. 

Familien er ferdig med juleselskapene for denne gang, nå blir det varme pledd, kaffe, bok og pysjamas til langt på dag som gjelder. Skal bli så deilig, takk og pris for romjulen. So long!


7 kommentarer:

Hilde sa...

Så lekkert det var. Likte særlig gyngehesten fra walters...
Nyt fridagene!
Hilde

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ikke dumt å planlegge litt. Har hatt mange kunder i butikken nå før jul som gjærne skulle hatt både mose og lerkegreiner. Lerkegreiner har jeg faktisk gitt bort da jeg var ute og plukket før snøen kom.
Må du ha en skjønn romjul.
Klem:)

Lobeliadamen sa...

Så koselige bilder :-)
Ja herremin, det er støggkaldt ute. Var en liten tur nedom Skranevannet igår, men bøtteknotten ble drittsur siden det var så mye snø der (han fikk skøyter til jul)...men men...fint er det iallefall, dog kaldt :-)

Har like støvletter som deg (dog i lysere farge) og de har jeg bodd i de siste månedene - LOVE THEM!!! :-)
Klem W

Anonym sa...

Kos deg i romjula Lisbeth :o)

Har vært - 16 her ..men er heldigvis mildere nå.

Kjempefine bilder :o)

Hilsen Solveig G

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken mysig fin hall du har, och supersnygga stövlar. En sån fårskinnsjacka har jag också, och den tror jag är köpt på 80-talet. Här hade vi minus 23 före julafton, då är det väldigt skönt med en sån jacka.
Ha en mysig vecka, årets sista
Varm kram
AnnaMaria

Atelier Kari sa...

Takk for hyggelige hilsner på bloggen min! Jeg likte godt juletreet du har i gangen i år, og er veldig fascinert over dine herlige hjertebroderier. Ha gode romjulsdrømmer Lisbeth!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!
Vilka härliga bilder du bjuder på!
Vilken fin blog du har!
Ha en bra dag!
Kram