13.07.2011

DIY Dekorer Lemonadeflasker

Vi har enorme mengder med rips i år, som i fjor. Godt er det, for i helgen forsvant siste flaske med rabarbrasaft, så ny ladning med saft må i hus. Det er ikke lenge til bærene, som skal bli til gelè, må plukkes, de skal såvidt være moden for at geleen skal bli stiv. Bare se så langt de er kommet!

Jeg er jo en ihuga tilhenger av safting og sylting, og jeg håper så inderlig at at flere får lyst til å høste bær og frukt, og få det over på lekre flasker og glass. Det er ikke vanskelig, det eneste som kreves er litt tid.

Via, via, via noen fant jeg disse skjønne vintage merkene, som kan lastes ned gratis.(kun til privat bruk) Merkelappene er superskjønne, og kan muligens sette fart i saftproduksjonen rundt om?! Kopier her, og et annet design her. Print ut, og vær kreativ. 

Klistre motivene f.eks på merkelapper, som henges rundt flasken med en fin taubit, eller rett på flasken, som jeg har gjort. Barn synes også dette er en morsom aktivitet. Merkelappene blir superfine på litt store engangsglass. Server med kule isbiter, og gjerne med sugerør i matchende farge. Tipsetitips! See U!

11 kommentarer:

Li/Småtingene sa...

Bra tips! Har ripsbusker, men ikke prøvd meg på ripssaft før. Men kanskje i år? :-) Det ser jo så fint ut... !!

:-)

Hilde sa...

Her saftes det hvert år - er jo enkelt som bare det - litt bær og sukker i saftkokeren, og den lekreste saft renner up på varme flasker etter noen timer... Skjønne merkelapper du har finnet - skal skrive meg de bak øret :-) Lykke til meg gele produksjon!
hiLDE

Naturally Carol sa...

Hi Lisbeth..please take some photos when you have made your delicious jam and jelly so I can see those lovely glass jars full of goodness. Your pink lemonade looks so good.

Fjordheim sa...

Så koselig det var med dei lappene på saftflaskene. En flott ide og ta med seg. Takk.
Ha en herlig dag :)

epipa | Sascia sa...

oh they´re wonderful! really what I´m looking for. thank you so much for sharing.

Ruth sa...

Gorgeous labels! Thanks for the tip!

Catje sa...

Jeg er helt enig med deg om at matauk er gøy og utrolig koselig. Vi har dessverre ikke hage, men har noen få grønnsaker og en solbærbusk på hytta, så litt hjemmeavlet blir det. Men ikke nok til saftproduksjon foreløpig, dessverre. Men utrolig søte etiketter!

Norwaystyle sa...

Genialt! Så fint det ble. Takk for at du deler.

Elzie sa...

Vilka fina lappar. Och den sista bilden var så härlig. Såg gott ut i värmen som skulle vara, haha.
Hoppas du har en bra ledighet.
Kram Elzie

Villblomsten sa...

SÅ flotte etiketter :-)
Lager du de selv ?

Her har vi bare en rips-busk , så saft og syltetøy fra den blir raskt spist opp :-)

Ha en fin sommer :-)

Garden Angel sa...

Heeei:)
Nydelige etiketter!
Fikk sannelig lyst til å safte jeg også...men min lille ripsbusk må nok bli litt større først.
Inspirerende var det i allefall;)
Takk for koselig kommentar hos meg.
Ha en fortsatt fruktig sommer!
klem fra meg