19.11.2011

EN JULEDUK. KANSKJE...

Hei i stuen! Ja, for tiden ser det slik ut på spisebordet. Broderibøker, nål, tråd, og en katt som boikotter det meste. 
Jeg forsøker altså å brodere et julemotiv på en linløper. Julemotiv og julemotiv, fru Blom - to småfugler på en kvist. Men den ene fuglen er en dompap, og dompap gir julestemning. Om en bestemmer seg for det. Aller helst skal motivet passe i fargene til den blomstrete duken, som er fra Cath Kidston. Jeg vet, duken oser av sommer, og ikke jul, men med rosa, røde, og lyseblå svibler, samt noen julekuler i de rette fargene, så tror jeg dette blir bra. 
Katten er ikke enig, hun pakker støtt og stadig sakene sammen. 
Se så flink hun er til å brette duker...
Slenger poten over duken, drar den til seg, og bretter sirlig over. Så hopper hun på den for å få fine brettekanter.

Hvilken teknikk! *Jeg dunker hodet i veggen.... See U!

22 kommentarer:

Klaffen sa...

Hellanussen for en skjønn puselus :) DÅN! Ja eksemplarisk dukebretter, skal ha for innsatsen! Jeg er bokstavelig utslitt etter en dobbel 10 års bursdag og ikke i hverken "julemodus" eller i det kreative hjørnet, men innlegget ditt fikk meg i usedvanlig godt humør. Hjertesyk eller ei, i dag skal det skje noe`

Takk for det!

KLem en deilig lørdag'
Mona

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei alle!
Innlegget med de heklede tøflene er omsider oppdatert, link til oppskrift er nå lagt ut. Bedre sent enn aldri...:)

Frøken Anker sa...

Ja, det kan godt tage noget tid med den slags medhjælpere *griner*
Vi har også en hjælper, der ligger midt på bordet. Min mand mener, han hjælper med at holde styr på de noter, min mand bruger i sit arbejde.

Hav en dejlig weekend - og hils katten

Anonym sa...

Haha...helt herlig. Har tre katter selv, og den ene deltar med stor iver
og glødende interesse i alt jeg gjør (når hun ikke sover).
At hun selv synes hun er flink og forventer ros fremkommer av det spørrende ansiktsuttrykket når hun har "hjulpet til" med noe. Og noen ganger blir mor litt oppgitt...
Men verdens beste er de jo uansett :)
Ha en fin lørdag :)
Lise

Anonym sa...

men tenk en sånn innlevelse i arbeidet da ; ) prøv å få ungene til å gjøre det samme : ))

ha en fin helg..

Ikke A-Lene sa...

Så søt... kjenner meg igjen der.. de skal liksom være med på alt.. Hehe..

Smultron på ett strå sa...

Vad koseligt ni verkar ha det! Jag har en hund som hjälpreda, då får man också dunka huvet i väggen ibland...

Refleksjon på livsvegen sa...

Å søte pusen!

Han likar no fuglane kan du
forstå ;-)
Flinke du er !!!

klem

Valentina sa...

Cats loves birds...in a towel too! You have a very nice blog and a very nice cat! You are in my best list. Ciao ciao

Anonym sa...

Hihi. Såg veldig kjent ut! Her har jeg en hannkatt som elsker å "hjelpe til" med innpakkingen av gaver... Både papir og bånd er veeeeldig kjekt... Ender med at han pleier å stikke av med det. Katter er herlige og har personlighet de lux :)

Fågel Blå sa...

Oj så sööööt han är kissen!!
Hoppas duken blir fin,, och du fårju hjälp av kissen!
Ha en fin söndag
Klem Kathrine

Landcharm sa...

Så flink du er - broderer og de vakre vottene under her. Søte pusekatt historie og bilder. Ønsker deg en fortsatt fin søndag.

Blått til lyst sa...

Herlige bilder! Enten gjør den katten utrolig mye rart, eller så er du superrask med kameraet. Kanskje det helst er en kombinasjon av de to *S*
Siden jeg er fryktelig allergisk mot katter, har vi hund. Og jess, gamle Balder dachs interesserer seg hverken for tellekant-bretting eller fuglebroderier.
Fuglene var forresten helt nydelige - plent som duken.
En god førjulsuke til deg - Liv

lavendel mio sa...

Så nydelig duk du broderer!
Kjekt å få litt"hjelp" av pusen;)
Ha en fin ny uke, klem Hanne

Torill sa...

Har absolutt ingen tvil om at du får til julestemning på kjøkkenet ditt. Flott broderi. Og pus er no alltid søt. Hjerte helsing frå meg.

Fjordheim sa...

Du har jammen en flink katt.Hehe.
Flott broderier du lager. Dompapp gir absulutt julestemning.
Kommer nok til å bli fin på julekjøkkenet ditt.
Ønsker deg ei herlig uke :)

Black Feathers sa...

He he he for en hærlig katt. Bretter og styrer, jeg ler jeg. Tror nok at broderiet blir flott når pusen gir opp å hjelpe til slik at du får ha duken for deg selv ;)

Lykke til ;)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken underbar katt...å duktig.
Ha en underbar dag.
Kram Irene

Annekset sa...

Så flink du er med hendene, du lager sååå mye fint! :) Gleder meg til å se duken helt ferdig, hvis pusen din slipper deg til da! :) Skjønn katt det der!

Lene

Caroline. sa...

Herlig med disse "hjelperene" altså, hehe.
Har to selv som gjeeerne vil hjelpe til nå som jeg har begynt med gaveinnpakking.

Flott duk du syr :)

Tullefrans sa...

Oi, nå skvatt jeg skikkelig! Kattepusen din er skremmende lik min kjæreste Else som gikk bort for kort tid siden. Den er ikke tilfeldigvis omplasseringskatt?

Flott blogg du har forresten! Kikker nok innom her flere ganger! :)

Klemmer, Frans

Anonym sa...

Ler like godt for hver gang Penny er i "aksjon" Så herlig !!!

Flott at hun hjelper mor i huset med finarbeidet :o)


Klem fra Solveig